Aşure

10 Aralık 2009 Perşembe



Aşure tarifi
MALZEMELER:
500 gr aşurelik buğday
250 gr nohut
200 gr fasülye
200 gr kuru kayısı
100 gr kuru incir
150 gr kuru üzüm
150 gr mısır
4 elma
1 portakal
5 su bardağı şeker
7 tane karanfil
YAPILIŞI:
Aşurelik buğdayı akşamdan 5 dk kaynatıp suyunu süzün ve yeniden kaynattığınız suda bırakın. nohut ve fasülye'leride akşamdan ıslatın.
aşure yapımına başlarken önce fasülye ve nohutları pişirin nohut ve fasülyeyi elinizle değil tadarak piştiğine bakın. nohut ve fasülye iyi pişmeliki suda tekrar sertlesmesin, aşurelik bugdayın suyunu süzün bu yıkama işlemi aşurenin renginin açık olmasını sağlıyor. buğday, nohut,fasülye ve şekeri aşure pişireceğiniz büyükce bir tencereye alın üzerine yeterince su ilave edin kaynatmaya başlayın. şekeri yeterli gelmezse damak tadınıza göre ayarlayın. geri kalan malzemeleri küçük doğrayın, portakalı biraz posalı bırakalım dağılmasın. bu püf noktasını kursumuzda portakal reçelini tarif eden şerife hanımdan öğrendim:) elmalar hariç bütün malzemeleri katıp kıvamı özleşene dek kaynatalım elmaları indirmeden10 dk.önce katalım.pişen aşureyi tarçın, badem vs. süsleyip servis yapalım Afiyet olsun.

5 yorum. yorum yaz:

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık:))

Unknown dedi ki...

çok severim ama pişirmedim hiç.burda pekmez katarlar içine önce garipsedim ama şimdi pekmez eklenmeyenleri yiyemiyorum.hayırlı cumalar.(senden bi de ricam olucak beni izleyicilerden silip tekrar eklermisin.hep gözümün önünde kalman için.)

Nigar Hikmet dedi ki...

Çok güzel görünüyor, afiyet olsun...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok severim sunuma bayıldım...

Nuray KASAP dedi ki...

Bende isterimmmmmmmmmm. Canım ellerine sağlık yuvanızın besi bereketi artar inşallah..


Anasayfa